politik min dotter

Om sisådär 8år kommer du att kunna rösta, mitt arbete tills dess är att lära dig om politik.
Låt oss säga att du tänker dig ett kungarike och i slottet lever kungarna de som har allt låt oss kalla dem moderater, de lever jämnlikt med sina drottningar som vi kallar för Folkpartiet och kristdemokraterna, i slottet lever även kungarnas och drottningarnas vänner de håller inte riktigt med de andra men för att hålla god vänskap stannar de ändå kvar de kallas för centerpartiet. utanför slottet lever folket, de arbetar och ser till att människor har det bra och att alla får lika vilkor de flesta av dem är socialdemokrater, här finns även en grupp människor som har förstått hur viktigt det är att slänga vårt skräp rätt du vet? som när jag ber dig släcka lampor efter dig för att det drar mycket onödig ström de kallas miljöpartiet och är goda vänner med socialdemokraterna. Så finns det en ännu mindre grupp människor som kallar sig för Vänsterpartiet de bråkar ofta med den sista gruppen jag kommer nämna nu. Det fanns en gång en grupp som var bråkig och jag din mor följde för flera årsedan dess dåliga uppförande på tv. Den lilla gruppen har växt sig större idag
De skyller det mesta av världens ont på invandrare de kallas sverigedemokrater, jag ska förklara detta lite bättre. När mormor och morfar var unga på 70talet tog Sverige in mycket arbetskraft från olika länder. Man kan säga att de tiotusentals utländskamänniskor byggde upp våra störrsta företag volvo, saab som gör bilar och många mer stora bolag. Många av dem arbetade på våra sjukhus bland annat. Min dotter jag vill påstå att sverigedemokrater är lite som arga moderater fast de vill utesluta så många människor som är precis som jag och du fast de kanske inte har något hem kvar i sitt land, de flyr från krig, de flyr från samma knäppa politik och ifrån början var de ändå med och byggde upp sverige. Så min dotter din mor är sådan att jag vill att du ska förstå att man inte kan skylla ont på människor som lever i landet, vi måste skylla på de som styrlandet, de som ska göra landet bra för oss och för ALLA! Det är väldigt viktigt att man respekterar andra människor under den graden att de respekterar dig med. Jag vill att du ska rösta med ditt hjärta inte styras in i en liten grupp arga människor som bara är missnöjda. Du måste förstå att de viktigaste frågorna är inte hur många invandrare som bor i sverige. Vi röstar för att din mormor och morfar ska ha det bra när de är gamla och behöver hjälp, att din lillasyster får det bra i skolan, att du kan bli sjuk och få hjälpen du behöver. Jag vill att du ska visa brinnande kärlek för dina medmänniskor min dotter, en dag kan du förändra det som nu byggs upp♥

Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt förklarat! :)

2014-09-18 @ 14:38:29
URL: http://scrapgatan16.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0