odlings säsongen är över

Are you fucking crazy? Nu börjar den igen inomhus!
Här hityade jag en gammal byrå låda i boden, jag valde att ha den som den är för att jag tycker att den är vacker. klädde den invändigt med plast silvertejp är en väldigt bra uppfinning! Här har jag sått italjensk ruccola runt kanterna och tatsoi i mitten. Japanska och kinesiska bladgrönsaker är så underskattade! De är tåliga, växer bra och är användbara i mat. Ni kommer få se hur vackert det kommer bli med den flikiga ruccolan i en ljusgrön ton runt om och de mörkgröna tatsoi bladrn som växer i klasar i mitten. Detta går utmärkt att odla mitt i vintern över allt och det är bara två av många odlingsbara saker på vintern, varför inte lite kryddor under lysröret i köket? ja växterna klarar sig oftast under kallvita lysrör i bänkbelysning i kök. Vill du skörda tomat på julafton? det går utmärkt tiny tim funkar hela året och tar minimalt med plats, en annan som brukar frodas vintertid är passionsfrukt. Det finns många leta efter de som trivs i halvskugga/skugga


Låd odling grönsaker



Tiny Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0