odla för ett syfte

De flesta odlar för ett syfte äta, för syns skull, intressant växt och dvs orsaker.

Jag odlar mycket chilipeppar. Ja nu tänker många att usch va starkt. Men man behöver inte odla sorter som när du tuggar på tapetserar du väggen bakom med din avföring starka. Här är bara ett tips på goda aromatiska chilis till matlagning och givetvis hur jag gör. Skördar 2 stora chiuluacle negro och tar bort frö och plancetan (de vita skiljeväggarna), samma sak med en alma paprika och två små lombardo och en gul lök och diverse färska kryddor. Detta ska läggas på en typ av köttfärslimpa.


detta steks på låg värme för att släppa ut alla smaker. Under tiden kan ni sjunga björnen sover ungefär 4gånger eller som jag jagat hunden som smitit ett varv längs gatan.


Nu är det på sin plats, jag fräste upp lite bacon och la på oxå men det är absolut inte obligatorisk.. men jag vill tillägga att det är jävligt gött.. men som jag skrev det är ABSOLUT inte obligatorisk;-). Imot slutet kan man lägga på mer gött om man vill iform av typ ost? men det är heller inte obligatoriskt.. men åter igen vill jag tillägga det är gött!

In i ugnen och när den är färdig kan du servera den ihop med va faan du vill, jag tog potatis men det behöver absolut inte du göra jag säger bara att det är gött.. speciellt om man gör en god sås på stekflötet ifrån köttfärslimpan som kommer ur allt gött.

Kommentarer
Postat av: Mari

Haha! Låter underbart gott!

2014-09-09 @ 14:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0