Helgen

Helgen har kommit äntligen! Barnen ska åka till sin pappa ikväll och jag? ja jag ska rita svalor och förbereda middag, tänkte att jag skulle få lite egen tid med min man imorgon. Jag ska laga keema vilket är en indisk maträtt (perfekt om man odlar mycket chili) till detta har jag tänkt att göra tunna mjuka bröd. Sen ska det bli en tiramisu med baja päron lite om gjord variant den finns redan i hundratals olika varianter men jag ska göra min egen, recept återkommer jag med när det är testat har förhoppningar att det ska bli väldigt gott iaf!

Ja det är märkligt jag avskyr att laga "basmat" ex köttbullar och makaroner, bara tanken på det får mig att svettas. Så under veckorna måste jag förbereda en hel del innan ofta kvällen innan så jag i lugn och ro kan tillaga något mer givande än så annars flippar jag helt om jag stressad står en timme innan barnen ska hämtas och försöker komma på vad i helvete ska vi äta?! Ja jag kan nog inte beskriva i ord hur mycket jag avskyr att laga maten under veckorna! Men nu är det helg jag har tid och jag behöver inte stressa.

Jag ska även dra mig iväg och besöka en vän har jag tänk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0