Det var för dig

slutet på Augusti 2012 fick jag en vänförfrågan på Internet, en vänförfrågan som kom att förändra hela mitt liv för alltid. Efter mils långa konversationer på privatmedelande på fb stod det helt klart tills den kvällen du frågade "Du skulle du vilja hitta på något till helgen? Se på film kanske? Jag bestämde att svara ja. Du jobbade i en annan ort på veckorna så vi sysselsatte oss med att skicka miljontals sms. Jag märkte tydligt att du var nervös, du var nervös över att inte duga, jag var nervös för att jag kände mig inte ens levande vad fanns det att träffa hos mig?! Helgen kom och efter att vänt och velat gå hem tre gånger på vägen så tog jag tillslut beslutet att åka jag tänkt jag har inget kvar i mig själv så vad kan jag förlora på att träffa den man som fått mig så oerhört glad de senaste veckorna. Du mötte mig på vägen i dina svarta nikeskor med skrikgröna detaljer, du var nyklippt och såg pigg ut du gav mig en riktig kram, en så kram med en stor mängd ödmjukhet, en bestämd kram, sen dess har jag varit trygg i din famn. Jag var i själslig panik i den här perioden i mitt liv och jag vet att du kämpade hårt för att få mig på rätt spår, varje natt höll du om mig precis som du gör nu. Du gjorde allt för att få mig glad det kunde handla om 4kg satsumas clementiner på en torsdag för att du visste det älskar hon. Du tog dig tid att få reda på vilken mat gillar hon och den första rätten du bjöd mig på var just en favorit mosakka. Vi drack litervis med glögg, spelade ett urbota dumt tvspel som vi egentligen inte var intresserade av men gjorde vi inget annat så innebar det att vi satt som klistermärken på varandra. Vi är totalt olika men vi har delat våra bra olikheter och tillsammans blev de något bra. För sannerligen vad mycket bra vi ger varandra du gav mig ett liv jag gav dig livserfarenhet och hur man bäst håller sig optimistisk. Du gav mig intressen, jag låter dig ha intressen. Så min man jag vet att du inte kan sova om vi inte är i samma rum, jag vet att du funderar och grämer dig för saker. Sanningen är att jag kan inte heller sova utan dig och jag vandrar och grämer mig för lika tankar i tystnad jag med. Det viktiga du behöver veta i det här är att jag vill aldrig någonsin leva en dag utan dig. Det handlar inte om det gifta paret det handlar om ett par som älskar varandra så mycket att ingenting längre spelar någon roll. Jag vann livetslotteri jag vann allt jag någonsin önskat mig. Glöm inte att jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Mari

Underbara Natalie <3
...och Joel ;-) <3

2014-09-15 @ 15:15:19
Postat av: Anci Jacobsson

Så himla fint skrivet - så mycket känslor..... <3

2014-09-27 @ 12:08:32
URL: http://www.shabbychicochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0