underbart!

Tog mig tid att klippa hårtopparna, lång varm dusch och fixa naglarna lite för att fira att jag inte är helt galen:-D. Klart man har ju undrat varför kroppen dras likt en spratteldocka och har för andra haft svårt att förklara hur det känns, varför det gör ont och varför mina ben dansar lambada av sig själv på natten. Efter alla tester osv idag fick jag ett rakt och ärligt svar du lider av spasticitet värst i ben, armar och nacke. För

undrad satt jag där och funderade vad tusan är det. Eftersom min hörsel är begränsad och jag kände att detta kommer jag ha glömt om 5min så bad jag neurologen kan du skriva ner detta är du snäll och det gjorde han. Så nämber han att det finns medicin som hjälper mot det här, så berättade han om olika preparat och frågade mig med lite det är bäst för dig ton i frågan om jag var villig att testa. Har inget att förlora på att pröva snarare tvärtom, jag kände bara för engångs skull så har de bot mot det de har en medicin! Ibilen hem satt jag mest och fantiserade om hur jag skulle må om hur bra det skulle bli och vilken skillnad jag skulle känna. Ja det låter väl helt orealistiskt men jag har så stark tro på behandlingen och jag kände att han vet vad han
talar om. Faktum är att jag har känt mig lyrisk hela dagen helt uppe i varv! Fast jag vet första dosen kanske måste ökas, jag kanske måste pröva ett annat preparat osv.. ja det återstår att se men han fick bollen i rullning och fantasin att skena iväg:-). Så nu idag blev dos ett förmodligen kommer jag inte märka någon skillnad på ett tag så status nu= som vanligt!. Nu ska jag lägga mig och fundera på målningar, allt pyssel jag vill göra:-).

Kommentarer
Postat av: Anci Jacobsson

Skönt att det fanns en medicin som förmodligen hjälper dig... Du är så himla positiv i allt, men det är klart... vad hjälpeer det dig att gå o tjura? Inte ett smack!! Ha det så bra och skapa massor!! Kram

2014-11-12 @ 06:02:05
URL: http://www.shabbychicochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0