Lördag

Så vart det kvällen!
Idag helt utan anledning klädde jag upp mig. Drog på mig en klänning, la en makeup och fixade håret. Inte för att jag skulle göra annat än vara hemma med gubbe, barn och djur. Men jag gjorde det inte för att jag har ett behov av att andra ska se mig, men man har ett behov av att känna sig fin och iordning för sin egen skull. När man blir mamma, får familj, stadgar sig och allt det där så blir man ofta lätt isolerad, stressad och faller in i enbart mammarollen och glömmer sig själv, dessutom blir man fysiskt förändrad av graviditeter osv. Man går inte ut mycket längre, är inte iväg på mycket. Man är inte bara mor och man behöver få känna sig vacker och klä upp sig ibland. Tristessen över att sjunka in i bekvämlighets kläder och inte för en sekund bry sig om sig själv gör inte självförtroende högt. Så ja idag har jag strosat runt finklädd och vi käkade fisk, mos och remouladsås:-D. Absolut inget speciellt! Men bara de timmarna kände jag mig som en vacker kvinna:-)

Medicin status dag5: Great! jag tog en tablett alldeles försent och märkte direkt av smärtan i armar och ben. Jag tror verkligen de hjälper! Biverkningar: De gav mig lång sovmorgon;-)

En tavla som jag målat på under kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0