Alltså storlekar!

Jag förstår inte varför många kvinnor vill klämma sig i alldeles för små kläder! Är det bekvämt? tveksam! ser det bra ut? definitivt inte, finns inget som är så fult som "muffintop" alltså att fett väller över byx kanten och skapar då en muffintop. Jag är 170-171cm har vägt 47kg länge men har nu gått upp till 49, 5. I byxor bär jag ofta S ibland M för att det sitter bra, i Jeans kan jag bli tvungen att ta 24-25tum tycker personligen att 26-27tum sitter bäst helt klart men de brukar tendera att töja ut sig efter några tvättar. I överdelar tar jag oftast s/m då jag har stor c-kupa till liten d-kupa. Jag begriper inte att så många kvinnor är frenetiska att bära så liten storlek som möjligt när plagget inte sitter som det ska och gör dess jobb. jo visst jag kan lätt ha min dotters kläder i 150. Men jag menar det att kläderna har ett syfte att göra att jag ska känna mig bekväm i dom de ska lyfta fram formerna och då kvittar det fullständigt om jag så tar M eller L på plagget. Kvinnor måste baske mig börja se mer än en storlek de behöver se rätt storlek för kroppstyp och du är inte smalare för att du med nöd och näppe klämmer dig i size zero det ger dig bara ont i magen, jobbig rörelsefrihet och dessutom oklädsamt. Så snälla pröva känn efter kolla i spegeln.



Kommentarer
Postat av: Anci Jacobsson

Lätt att bortse från rätt stl om man är lite större! Ååååå lyckades klämma mig i en M idag kan det låta!! Jag som är stor o har minskat är ju glad över att kunna ha M nu, men tyvärr pga cortison o annat har jag gått upp 8 kg så L/XL here I come again..
Bara att acceptera att man ser ut som man gör, och kanske kan man bli omtyckt ändå... För det är inget snyggt då kläderna är för små o tajta så fläsket hoppar ut!!

2014-12-04 @ 13:08:51
URL: http://www.shabbychicochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0