Lycka är..

Lycka är att vara i ett lungt förhållande, hur jag kom att tänka på det är att jag nyss såg ett par bråka öppet över fb. Jag är för gammal för sånt där, alldeles för gammal. Ska man hålla på och bråka i tid och otid i en relation gör för faan dig själv en tjänst att hitta någon du kommer överens med eller alternativt växupp. Det är seriöst pinsamt när man ser 25-35åringar bråka och gnabbas som 15åringar. NI är vuxna nu och ska beter där efter.

Jag avskyr bråk, jag behöver inte skrika för att Joel ska höra vad jag säger, jag kan inte bestämma över en vuxen individ och det kan inte heller han. Men vi kan försöka komma överens, givetvis kanske man gör något som den andra partner inte gillar men ska man då skrika över det i flera år. Det man behöver är en ursäkt en bra ursäkt "oki det var dumt hädanefter ska jag inte vad det nu är". Får man inte de där ursäkten man velat ha då kommer förmodligen problemet ligga kvar tills något annan får det att komma upp på tapeten igen. Det är ju så att man sällan glömmer handling eller ord som har sårat ens känslor, men det blir inte bättre av att man inte får en ursäkt eller anledning till just det som sårat en. Det kallas väl kommunikation på ren svenska att kunna kommunicera, berätta, säga vad som tynger en. Det krävs mycket för att vårda en relation dels måste man finna sig vid att ge en människa utrymme att även kunna ägna sig åt sina hobbys osv, det är viktigt att man själv har saker att göra för att inte partnern ska bli lidande av att jag inte har en hobby, men där emot krävs det ju att man ställer upp lika för varandra så att båda har chansen att göra det de tycker om som terapin i vardagen inte bara en.

Man behöver fråga sig själv ok så hur rolig är jag själv att leva med? Uppoffring.. man går inte in i en relation för att få man går in för att ge, ge någon person sin kärlek och det inne bär att tex jag vill att J ska må så bra som möjligt och jag vill ju tro att J själv vill att jag ska må så bra som möjligt. Om man bara gör lite mer håller relationen spännande, visar handling framför ord, respekterar varandra.. då tror jag att det är en jäkla bra grund för ett bra förhållande. Ja jag mår bra i vår relation och det är det viktiga och jag försöker och jag gör det jag kan för att det ska vara så.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0