Fredag

Ungarna ska åka ner till Säffle och fira jul denna helgen, själv ska jag gå igenom kläder som ska skänkas till bättre behövande, stor eloge till Angelica som drog igång samlandet! Vi har alla saker att skänka speciellt barnkläder hur mycket kläder slänger man inte bara för att det blivit för smått ge vidare! alltid behöver någon.



Jo det här med gym har blivit lite av en trend, det ska vara dyra gymkort, personligtränare etc etc.. i slut ändan hänger det ändå på dig själv och din karaktär och självdisciplin och då spelar de investerade korvörena ingenroll. Är du inte disciplinerad hemma även när tiden går kommer inget gym i världen hjälpa dig och du kommer betala för att vara där högst 1-3gånger månad och undanflykter kommer vara "jag hann inte mm men imorgon ska jag".

Man måste börja förändring någonstans och förslagsvis där man bor, vi har alla en kropp att arbeta med mer redskap behöver vi nödvändigtvis inte. Vägarna är gratis att gå och springa på, kroppen är gratis att arbeta fysiskt med. I ett hem finns massor av saker att träna kroppen med, på Youtube finns en hel uppsjö med videos att komma igång med, vi har en kyl/frys att inventera "aha vad behöver jag ha i denna". Ni förstår att man inte behöver pengar för att träna va? Givetvis kan man ju avancera med ex vikter, band, bollar eller vad man vill men innan du är där innan du kommit in i det här att du verkligen vill förändra så har man alla verktyg själv och det är great att lära känna sin egen kropp först och framförallt på egenhand kunna avgöra vad man fixar och klara av att schema lägga träningen, lägger man inte manken till hemma kommer man inte lägga manken till någon annanstans heller right? Har flera vänner som är tyngdlyftare, håller på med fitness etc och klart man ber ju dem om råd för att de kostar inget att fråga och de har oftast väldigt positiv syn på att man just frågar dem. Sen när de frågar mig var tränar du någonstans? så svarar ju jag jo jag tränar hemma faktiskt vid den stunden tror man ju att aha nu blir jag väl total sågad men Nej! de har skrivit att det är bra man behöver faktiskt inget gym! tack då har jag inte fel så jag fortsätter min strävan efter ett bättre fysiskt liv hemma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0